Tapahtumamarkkinoinnissa edelleen vaikeaa – valonpilkahduksia näkyvissä
Tapahtumamarkkinoinnin koko vuonna 2021 on 73 miljoonaa euroa, ja se kasvoi viime vuoteen verrattuna 1,4 %.
Odotukset olivat kyselyn toteutushetkellä positiivisia
Oikeudenomistajista 44 % odotti vielä tammi-helmikuussa, jolloin kysely toteutettiin tuottojensa kasvavan tänä vuonna. Yrityksistä 86 % aikoi kasvattaa tai pitää ennallaan sponsorointi-investointiensa tason vuonna 2022.
Tapahtumamarkkinoinnin toimistoista 75 % arvioi markkinan kasvavan 2022 ja 88 % yrityksistä aikoi kasvattaa tai pitää ennallaan tapahtumamarkkinoinnin investointinsa.
Tutkimuksesta
Vuosittainen Sponsorointibarometri toteutettiin yritys- ja oikeudenomistajakyselynä. Sponsorointibarometri on Suomen virallinen sponsoroinnin määrää mittaava tutkimus.
Tapahtumabarometri toteutettiin yritys- ja tapahtumatoimistokyselynä.
Tutkimuksen ja analyysin toteuttaa Sponsor Insight Sponsorointi & Tapahtumat ry:n toimeksiannosta. Tutkimustulokset julkaistiin 4.3.2022