Matkailualan uutisia alan ammattilaisille
Menu

Suomen Inflaatio helmikuussa 2023

 

8,8% (+0,8%) 

 

Kuluttajien hintaindeksi helmikuussa 2023

118,37
Vuosimuutos 7,9%, kuukausimuutos 0,6%

Ravintolat ja hotellit

124,05
Vuosimuutos 8,4%, kuukausimuutos 1,1%

 

Space
Space
Space
keskiviikko, 09 maaliskuu 2022 08:39

Sponsorointibarometri 2021: Vuosi odotetun vaikea – 2022 piti olla kasvun vuosi – ennakointi vaikeaa

Kirjoittanut Sponsorointi ja Tapahtumat ry 
Arvostele tätä artikkelia
(0 ääntä)

Yritysten sponsorointi-investoinnit kasvoivat vuoden 2020 sukelluksen jälkeen. Vuonna 2021 sponsorointiin investoitiin kaiken kaikkiaan 224 miljoonaa euroa, joka on 10,3 % enemmän kuin vuonna 2020 (203 milj. euroa). Urheilusponsorointi kasvoi 12,4 %, kulttuurisponsorointi 21,7 %, ja ryhmä muut 0,5 %.

Tapahtumamarkkinoinnissa edelleen vaikeaa – valonpilkahduksia näkyvissä

Tapahtumamarkkinoinnin koko vuonna 2021 on 73 miljoonaa euroa, ja se kasvoi viime vuoteen verrattuna 1,4 %.

 

Odotukset olivat kyselyn toteutushetkellä positiivisia

Oikeudenomistajista 44 % odotti vielä tammi-helmikuussa, jolloin kysely toteutettiin tuottojensa kasvavan tänä vuonna. Yrityksistä 86 % aikoi kasvattaa tai pitää ennallaan sponsorointi-investointiensa tason vuonna 2022.

 Tapahtumamarkkinoinnin toimistoista 75 % arvioi markkinan kasvavan 2022 ja 88 % yrityksistä aikoi kasvattaa tai pitää ennallaan tapahtumamarkkinoinnin investointinsa.

 

Tutkimuksesta

Vuosittainen Sponsorointibarometri toteutettiin yritys- ja oikeudenomistajakyselynä. Sponsorointibarometri on Suomen virallinen sponsoroinnin määrää mittaava tutkimus.

Tapahtumabarometri toteutettiin yritys- ja tapahtumatoimistokyselynä.

Tutkimuksen ja analyysin toteuttaa Sponsor Insight Sponsorointi & Tapahtumat ry:n toimeksiannosta. Tutkimustulokset julkaistiin 4.3.2022

Kirjaudu sisään kirjoittaaksesi kommentteja

Majoitusuutisia

Matkailutrendejä

Ravintolauutisia

Kokousalan uutisia

Liikenneuutisia

Tapahtumauutisia

Aktiviteettiuutisia