Yli 70 prosenttia Apollolta kesäloman varanneista asiakkaista on valinnut kohteekseen Kreikan

Vuodesta 2023 näyttää tulevan vahva matkailuvuosi. Matkanjärjestäjä Apollon myynti on kasvanut jopa 40 prosentin viikkovauhtia tammikuun ajan - ja peräti seitsemän kymmenestä tähän mennessä kesäloman varanneista suuntaa Kreikkaan.

Yli 70 prosenttia Apollolta kesäloman varanneista asiakkaista on valinnut kohteekseen Kreikan. Matkanjärjestäjän laskelmat osoittavat myös, että perinteisistä valmismatkoista lähes kuusi kymmenestä suuntautuu juurikin Kreikkaan. Kesän suosituin kohde näyttää ainakin tällä hetkellä olevan jälleen kerran Kreeta.

– Osasimme odottaa, että vuodesta 2023 tulee hyvä matkailuvuosi, mutta se, että kysyntä on näin suurta jo näin hyvissä ajoin, on positiivinen yllätys. Vastaavaa ei ole tapahtunut moneen vuoteen. Kreikan saaret näyttävät olevan suosikkilistan kärjessä, ja jos myynti jatkuu tällä vauhdilla, suosituimpia kohteita voidaan jopa myydä loppuun ennen kesän alkua, sanoo Satu Kontulainen Apollomatkoilta.

Treenimatkat ovat tulleet jäädäkseen

Tänä vuonna lomalle eivät kuitenkaan houkuttele pelkästään aurinko ja rannat. Lomalta halutaan nyt omaa aikaa ja itsestä huolehtimista – treenilomat ovat tulleet jäädäkseen. Tammikuun ensimmäisellä viikolla Apollo Sports -hotelleihin myytyjen matkojen määrä kaksinkertaistui viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna. Yhteensä treenimatkojen myynti on kasvanut tammikuun aikana 20 prosenttia viime vuoteen verrattuna ja lähes 50 prosenttia pandemiaa edeltäneeseen aikaan verrattuna.

- Treenimatkat ovat monia kiinnostava matkailutrendi ja Apollo Sports onkin nopeimmin kasvava hotellikonseptimme. Tuotetta kehitetään jatkuvasti – viime vuonna avattiin kaksi uutta Apollo Sports hotellia Kreikassa ja uusia treenilomia valmentajien johdolla on suunnitteilla, Kontulainen sanoo.

Vuoden 2023 aikana Apollo tarjoaa pohjoismaisesti yli 300 liikunta- ja treeniviikkoa yhteensä yhdeksässä eri Apollo Sports -hotellissa.