Miten matkailualan isot globaalit toimijat vievät sähköistä kaupankäyntiä eteenpäin? Millä keinoilla uudet pienemmät toimijat pyrkivät muuttamaan markkinaa? Miten muutokset näkyvät Helsingin matkailussa? Tuorein tieto matkailumyynnin digikehityksestä on keskiössä Helsingin alueen matkailutoimijoiden seminaarissa torstaina 11. huhtikuuta.
Pääteeman ohella käsittelyssä on muun muassa Helsingin matkailu tilastojen valossa. Kiinnostavien puhujien lisäksi tilaisuuteen saapuu noin 400 matkailualan toimijaa.
Lentojen ja majoituksen ohella myös matkailuaktiviteetit ostetaan tänä päivänä pääasiassa verkkokaupoista. Toimijat, jotka eivät ole siirtyneet verkkokauppaan, ovat tippuneet tai tippumassa pois kilpailusta.
Toivotamme toimituksenne edustajan tervetulleeksi kuulemaan lisää matkailualan kehitysnäkymistä ja tapaamaan alan kiinnostavimpiin toimijoihin kuuluvia puhujia.
Aika: torstai 11.4.2019, kello 12.30–16.15
Paikka: Konepajan Bruno, Bruno Granholminkuja 2, Helsinki
Ohjelma
Avaussanat: pormestari Jan Vapaavuori
Matkailun ajankohtaiset: Jukka Punamäki, erityissuunnittelija, Helsingin kaupunki, elinkeino-osasto
Vuoden 2018 matkailutilastot: Pekka Mustonen, erikoistutkija Helsingin kaupunki, elinkeino-osasto
Matkailun verkkokauppa: Juho Pesonen, tutkimuspäällikkö, Itä-Suomen Yliopisto
Yritys-caset
Terje Forbord, Market Manager Nordics, Booking.com
Völundur Jónsson, Strategic Clients, Bokun
Sami Hänninen, toimitusjohtaja, Johku
Kristiina Kukkohovi, Head of Finnair Holidays, Finnair
Pitchaukset: GetTips, Wowanders, Doerz, Tripsteri, Discover Helsinki
Yhteenveto: Marja-Leena Rinkineva, elinkeinojohtaja, Helsingin kaupunki