Helsingin kaupungin matkailuseminaariin saapuu yli 400 matkailualan toimijaa.

Miten matkailualan isot globaalit toimijat vievät sähköistä kaupankäyntiä eteenpäin? Millä keinoilla uudet pienemmät toimijat pyrkivät muuttamaan markkinaa? Miten muutokset näkyvät Helsingin matkailussa? Tuorein tieto matkailumyynnin digikehityksestä on keskiössä Helsingin alueen matkailutoimijoiden seminaarissa torstaina 11. huhtikuuta.

Pääteeman ohella käsittelyssä on muun muassa Helsingin matkailu tilastojen valossa. Kiinnostavien puhujien lisäksi tilaisuuteen saapuu noin 400 matkailualan toimijaa.

Lentojen ja majoituksen ohella myös matkailuaktiviteetit ostetaan tänä päivänä pääasiassa verkkokaupoista. Toimijat, jotka eivät ole siirtyneet verkkokauppaan, ovat tippuneet tai tippumassa pois kilpailusta.

Toivotamme toimituksenne edustajan tervetulleeksi kuulemaan lisää matkailualan kehitysnäkymistä ja tapaamaan alan kiinnostavimpiin toimijoihin kuuluvia puhujia.

Aika: torstai 11.4.2019, kello 12.30–16.15
Paikka: Konepajan Bruno, Bruno Granholminkuja 2, Helsinki

 

Ohjelma

Avaussanat: pormestari Jan Vapaavuori

Matkailun ajankohtaiset: Jukka Punamäki, erityissuunnittelija, Helsingin kaupunki, elinkeino-osasto

Vuoden 2018 matkailutilastot: Pekka Mustonen, erikoistutkija Helsingin kaupunki, elinkeino-osasto

Matkailun verkkokauppa: Juho Pesonen, tutkimuspäällikkö, Itä-Suomen Yliopisto

Yritys-caset
Terje Forbord, Market Manager Nordics, Booking.com
Völundur Jónsson, Strategic Clients, Bokun
Sami Hänninen, toimitusjohtaja, Johku
Kristiina Kukkohovi, Head of Finnair Holidays, Finnair

Pitchaukset: GetTips, Wowanders, Doerz, Tripsteri, Discover Helsinki

Yhteenveto: Marja-Leena Rinkineva, elinkeinojohtaja, Helsingin kaupunki