Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki kertoo, että vastuullisempi catering on kokonaisuus, joka vaatii asiantuntemusta sekä johtamista. ” Vastuulliseen ja turvalliseen cateringiin liittyy niin paljon elementtejä, että tarvitsimme kumppanin, jolla on jo kokemusta mm. hävikkiruoan minimoinnista. Myös muut elintarvikkeiden sekä niihin liittyvien laitteiden alalla toimivat jäsenyrityksemme ovat lähteneet innolla mukaan uudenlaisen tapahtumakonseptin rakentamiseen.
Theron Groupin kaupallinen johtaja Katri Kärkkäinen kertoo, että tarkoitus on luoda konsepti, jota voidaan soveltaa myös muihin tapahtumiin. ”Olemme jo aikaisemmin kehittäneet erilaisia malleja hävikkiruoan vähentämiseksi ja tehneet tämän saralla yhteistyötä mm. Pelastusarmeijan kanssa. Tässä tapahtumassa haluamme mennä vielä astetta pidemmälle ja pääsemme nyt yhdessä Marketing Finlandin kanssa rakentamaan kestävää, kiinnostavaa ja vastuullista cateringia. Tavoitteenamme on päästä ruokahävikissä nollatasolle. Toivomme tämän näyttävän esimerkkiä myös muille tapahtumajärjestäjille.”