Matkailualan uutisia alan ammattilaisille
Menu

Suomen Inflaatio kesäkuussa 2022

 

7,8% (+0,3%)

 Vuosimuutos +7,8%

Kuluttajien luottamusindikaattorin saldoluku oli kesäkuussa 2022

-14,3
(-10,5 maaliskuussa)

Space
Space
Space
maanantai, 29 marraskuu 2021 13:23

Ollaan ihmisiksi -kampanja käynnistyy – yhteisvoimin epäasiallista käytöstä vastaan

Kirjoittanut Kaupan liitto ry
Arvostele tätä artikkelia
(0 ääntä)
Sosiaalisessa mediassa ovat käytössä kampanjatunnisteet #ollaanihmisiksi, #vänligtbemött ja #letsbehave. Sosiaalisessa mediassa ovat käytössä kampanjatunnisteet #ollaanihmisiksi, #vänligtbemött ja #letsbehave. kuva: Kaupan liitto ry

Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliitto PAMin Ollaan ihmisiksi -kampanja herättelee kuluttajia miettimään omaa rooliaan myyjien ja muiden asiakaspalvelutyötä tekevien työhyvinvoinnin edistämisessä. Tänään käynnistyvä viestintäponnistus ajoittuu jälleen kiireiseen joulusesonkiin. Jo perinteikkään kampanjan viesti ei ole vanhentunut – päinvastoin.   

Ollaan ihmisiksi -kampanjalla halutaan herätellä kansalaiset miettimään omaa rooliaan asiakaspalvelutyötä tekevien työhyvinvoinnin edistämisessä.

”Kauppa on elinkeinoelämän suurin työllistäjä ja suurin nuorten työllistäjä. Haluamme, että kauppa on turvallinen ja viihtyisä työpaikka. Työnantajille kyse on myös henkilökunnan turvallisuudesta eli työsuojelusta sekä laajemmassa kuvassa vastuullisuudesta”, Kaupan liiton työmarkkinajohtaja Anna Lavikkala muistuttaa.

Kaupan liitto ja PAM käynnistivät ensimmäisen kerran Ollaan ihmisiksi -kampanjoinnin jo vuoden 2017 lopussa. Valitettavan moni kaupan alan ammattilainen joutuu kuitenkin edelleen kohtaamaan työssään epäasiallista käytöstä.

”Myyjien kokema sanallinen väkivalta ja epäasiallinen käytös on edelleen yleistä. Kampanjan viesti ei valitettavasti ole vanhentunut – päinvastoin”, PAMin työympäristöasiantuntija Erika Kähärä vahvistaa.

Liitot suosittavat ottamaan leppoisaa joulun henkeä mukaan kauppa-asioinnille.

”Kunnioitetaan asiakaspalvelussa tehtävää työtä ja osaamista. Positiivista kierrettä syntyy, kun työntekijät voivat hyvin ja asiakas saa positiivisen palvelukokemuksen”, liitoista viestitään.

Ollaan ihmisiksi -kampanjalla perinteitä – ja viestikapula siirtyy

Kaupan liiton ja PAMin Ollaan ihmisiksi -kampanja sijoittuu kaupan kiireiseen ykkössesonkiin, joulukauppaan. Käynnistyspäivä on maanantai 29. marraskuuta. Kyseessä on myös Cyber Monday, edellisen perjantain ollessa Black Friday – molemmat kaupallisia teemapäiviä maailmalta.

Ensi kerran Ollaan ihmisiksi -kampanja käynnistettiin kumppaneiden toimesta vuoden 2017 lopulla.

Ollaan ihmisiksi -kampanjan viesti on puhutellut laajemminkin asiakaspalvelussa toimivia, ja myös muut tahot ovat halunneet tarttua viestikapulaan: Vantaan kaupunki toteutti oman Ollaan ihmisiksi -kampanjansa vuonna 2019, ja kuluneella syyskaudella teemasta on viestinyt Tampereen kaupunki.

”Ollaan ihmisiksi -viestintäkampanjat jakavat tärkeän pääviestin ja yhteisen tunnuksen, muuten jokaisen toteutus on oma. Olemme iloisia, että viestikapula liikkuu ja keskustelu tärkeästä teemasta vahvistuu yhteisvoimin”, Kaupan liiton viestintäjohtaja Pia Pere-Vanhanen sanoo.

Kaupan liiton ja PAMin kampanja näkyy muun muassa sosiaalisessa mediassa ja myymälöissä. Kampanjan Facebook-osoite on @ollaanihmisiksikaupassa. Sosiaalisessa mediassa ovat käytössä kampanjatunnisteet #ollaanihmisiksi, #vänligtbemött ja #letsbehave.

Viimeksi muutettu maanantai, 29 marraskuu 2021 13:26
Kirjaudu sisään kirjoittaaksesi kommentteja

Majoitusuutisia

Matkailutrendejä

Ravintolauutisia

Kokousalan uutisia

Liikenneuutisia

Tapahtumauutisia

Aktiviteettiuutisia