Matkailualan uutisia alan ammattilaisille
Menu
torstai, 26 syyskuu 2019 04:40

Suomen maakuvakampanja Capital of Metal voitti Digital Communications Awardsissa Saksassa

Kirjoittanut Ulkoministeriö / Utrikesministeriet
Arvostele tätä artikkelia
(0 ääntä)
Capital of Metal -kampanjassa kilpailtiin kesällä 2018 maailman metallipääkaupungin tittelistä. Capital of Metal -kampanjassa kilpailtiin kesällä 2018 maailman metallipääkaupungin tittelistä.

Ulkoministeriön toteuttama maakuvatyön kampanja Capital of Metal voitti pääpalkinnon globaalissa Digital Communications Awards -kilpailussa Berliinissä 20.9.2019. Vuoden kampanja -palkinto tuli yhdistysten ja instituutioiden kilpailukategoriassa. Ulkoministeriö on voittanut kilpailussa myös vuonna 2016 Suomi-emojeilla.


The Quadriga University of Applied Sciences -organisaation vuodesta 2011 järjestämässä kovatasoisessa viestinnän ja markkinoinnin kilpailussa nähdään arvostettuja brändejä ja markkinointiviestintätoimistoja. Vuoden 2019 palkittujen joukossa ovat muun muassa Siemens, Adidas ja Lidl. Palkinnot jakaa markkinointiviestinnän ammattilaisista koostuva tuomaristo.

”Maakuvatyössämme nostamme rohkeasti esille eri ilmiöitä yhteiskunnastamme. Kulttuurilla on aivan keskeinen rooli maan identiteetille ja sitä kautta Suomen tarinalle. Erityisesti metalliyhteisö on tehnyt Suomea tunnetuksi maailmalla jo vuosikymmenten ajan. Olimme erittäin iloisia siitä, että pääsimme toteuttamaan kampanjaa laajana yhteistyönä julkisten ja yksityisten toimijoiden kanssa”, kertoo maakuvayksikön päällikkö Laura Kamras.

Capital of Metal -kampanjassa kilpailtiin kesällä 2018 maailman metallipääkaupungin tittelistä. Kampanja selvitti, että kaikista Suomen paikkakunnista Lemillä on eniten metalliyhtyeitä asukaslukuun nähden. Samalla kampanja toi esille Suomen asemaa globaalina metallimaailman keskuksena, jossa on eniten metallibändejä asukasta kohden.

Ulkoministeriö toteutti kampanjan yhteistyössä Tuska-festivaalin, Sony Music Finlandin ja kymmenen suomalaisen kaupungin kanssa. Kaupungeista kampanjassa mukana olivat Helsinki, Tampere, Jyväskylä, Joensuu, Kuopio, Vaasa, Kemi, Lahti, Lappeenranta ja Oulu. Suunnittelutyössä oli mukana luova toimisto Merikallio & Son.

Lisätietoa

Kirjaudu sisään kirjoittaaksesi kommentteja

Majoitusuutisia

Matkailutrendejä

Ravintolauutisia

Työvoima

Kokousalan uutisia

Liikenneuutisia

  • Tuettujen maakuntalentojen matkustajamäärät ovat olleet kasvussa vuonna 2023
    Tuettujen maakuntalentojen matkustajamäärät ovat olleet kasvussa vuonna 2023 Valtion tukemien maakuntalentojen tavoitteena on ollut markkinaehtoiseen reittilentoliikenteeseen paluu koronan romahdutettua kysynnän. Palautuminen on ollut melko hidasta, ja hallitus on päättänyt tukea lentoja maaliskuuhun 2026 asti. Matkustajamäärissä on tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana merkittävää kasvua, selviää Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin tilastoista. Vuonna 2023 valtion keskimääräinen tuki matkustajaa kohden on ollut…
    Matkustajaliikenne
  • Viiden maakuntakentän lentoliikenteen kilpailutus on käynnistynyt
    Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on käynnistänyt tarjouskilpailun aikataulun mukaisen reittilentoliikenteen hankkimiseksi viiteen maakuntakeskukseen. Tuetut reitit ovat Helsingin ja Joensuun, Helsingin ja Jyväskylän, Helsingin ja Kajaanin, Helsingin ja Kokkola-Pietarsaaren sekä Helsingin ja Kemi-Tornion lentoasemien välillä. Lentoliikennettä hankitaan 29.4.2024–28.3.2026 väliseksi ajaksi.
    Matkustajaliikenne
  • Lentojen jatko Joensuuhun turvattu, Karjalan radan kunnostus etenee
    Pääministeri Orpon hallituksen ehdotus vuoden 2024 talousarvioksi julkaistiin eilen. Pohjois-Karjalan näkökulmasta budjettiehdotus sisältää kaksi saavutettavuutta parantavaa päätöstä.
    Matkustajaliikenne

Tapahtumauutisia

Aktiviteettiuutisia