Matkailualan uutisia alan ammattilaisille
Menu
maanantai, 11 joulukuu 2023 11:35

Sokos Hotels on jälleen vuoden hotellibrändi – viimeksi palkintopysti kiersi kiitoksena koko maan

Kirjoittanut SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Arvostele tätä artikkelia
(0 ääntä)
Vuoden brändi kunniakirja ja pokaali vieraili Original Sokos Hotel Lappeessa Vuoden brändi kunniakirja ja pokaali vieraili Original Sokos Hotel Lappeessa kuva SOK

Sokos Hotellit on ansainnut jälleen Vuoden brändi -palkinnon kansainvälisen The World Branding Awards -kilpailun hotellikategoriassa. Kyseessä on maailmanlaajuisesti merkittävin brändityöstä myönnettävä palkinto. Edellisvuoden voittoa juhlittiin kaikissa Sokos Hotelleissa, joissa pokaali kiersi vuoden mittaan.

Kansainvälisen The World Branding Awards -kilpailun voittajan valintaan vaikuttaa kolme eri tekijää: brändin arvostus, kuluttajamarkkinatutkimus sekä julkinen online-äänestys. Näiden kriteerien pohjalta Sokos Hotels on valittu hotellikategoriassa jälleen Vuoden brändiksi.

- Olemme erittäin otettuja tästä tunnustuksesta. Olemme tehneet hartiavoimin töitä varmistaaksemme ensiluokkaisen asiakaskokemuksen jokaisessa kohtaamispisteessä. Tämä vaatii ensiluokkaisuutta myös työntekijäkokemuksessa. Työntekijämme työskentelevät joka päivä asiakkaidemme onnellistamisen eteen. Palkinto on ansaittu yhdessä tekemällä ja on osoitus siitä, että olemme oikealla tiellä, kertoo markkinointijohtaja Johanna Wilén.

Viime vuonna tunnustusta vuoden brändiksi juhlistettiin koko Sokos Hotellien henkilöstön voimin. Palkintopysti kiersi vuoden aikana jokaisessa lähes 50 hotellissa Suomessa ja Virossa. Pystin roadshow alkoi Leviltä alku vuodesta 2023 ja päättyi Helsinkiin joulukuussa.

- Palkinto kuuluu ihan jokaiselle työntekijällemme ja halusimme, että jokainen voi kokea ylpeyttä siitä, mitä yhdessä olemme saaneet aikaiseksi, Wilén kuvaa.

Brand of the Year -ehdokkaina oli yhteensä 3 500 brändiä 45 maasta. Näistä 206 palkittiin. Sokos Hotels palkittiin kansallisella tasolla ja on ainoa tunnustuksen saanut suomalainen hotellibrändi. Sokos Hotels on saavuttanut myös muita merkittäviä palkintoja tänäkin vuonna. Se on valittu Suomen arvostetuimmaksi (Brändien arvostus 2023, Kauppalehti ja Taloustutkimus), Suomen luotetuimmaksi (2023, Valitut Palat) ja Suomen vastuullisimmaksi (2023, Sustainable Brand Index) hotelliketjuksi jo useana vuonna peräkkäin.

Brändin ydin on onnellistamisessa neljässä yksilöllisessä hotellityypissä

Sokos Hotellien missiona on vuodesta 2018 alkaen ollut asiakkaiden onnellistaminen. Onnellistamisen ydin on asiakkaiden toiveiden täyttäminen ja odotusten ylittäminen, joiden toteuttamisessa henkilökunnalla on vastuu ja vapaus. Onnellistaminen onkin nostanut ketjun asiakastyytyväisyyden huipputasolle, mutta myös vaikuttanut työtyytyväisyyteen merkittävästi.

Vastatakseen erilaisten ihmisten tarpeisiin mahdollisimman hyvin Sokos Hotels -ketju jakaantui kymmenen vuotta sitten eri hotellityyppeihin. Asiakkaat saavat nyt valita majoittuvatko elämäniloisessa Break-, yksilöllisessä ja laadukkaassa Solo- vai sydämellisesti suomalaisessa Original-hotellissa. Vuonna 2022 syntyi neljäs hotellityyppi Heymo by Sokos Hotels, jossa maksat vain siitä mitä tarvitset.

 

 

Viimeksi muutettu maanantai, 11 joulukuu 2023 11:40
Kirjaudu sisään kirjoittaaksesi kommentteja

Majoitusuutisia

Matkailutrendejä

Ravintolauutisia

Kokousalan uutisia

Työvoima

Liikenneuutisia

  • Tuettujen maakuntalentojen matkustajamäärät ovat olleet kasvussa vuonna 2023
    Tuettujen maakuntalentojen matkustajamäärät ovat olleet kasvussa vuonna 2023 Valtion tukemien maakuntalentojen tavoitteena on ollut markkinaehtoiseen reittilentoliikenteeseen paluu koronan romahdutettua kysynnän. Palautuminen on ollut melko hidasta, ja hallitus on päättänyt tukea lentoja maaliskuuhun 2026 asti. Matkustajamäärissä on tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana merkittävää kasvua, selviää Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin tilastoista. Vuonna 2023 valtion keskimääräinen tuki matkustajaa kohden on ollut…
    Matkustajaliikenne
  • Viiden maakuntakentän lentoliikenteen kilpailutus on käynnistynyt
    Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on käynnistänyt tarjouskilpailun aikataulun mukaisen reittilentoliikenteen hankkimiseksi viiteen maakuntakeskukseen. Tuetut reitit ovat Helsingin ja Joensuun, Helsingin ja Jyväskylän, Helsingin ja Kajaanin, Helsingin ja Kokkola-Pietarsaaren sekä Helsingin ja Kemi-Tornion lentoasemien välillä. Lentoliikennettä hankitaan 29.4.2024–28.3.2026 väliseksi ajaksi.
    Matkustajaliikenne
  • Lentojen jatko Joensuuhun turvattu, Karjalan radan kunnostus etenee
    Pääministeri Orpon hallituksen ehdotus vuoden 2024 talousarvioksi julkaistiin eilen. Pohjois-Karjalan näkökulmasta budjettiehdotus sisältää kaksi saavutettavuutta parantavaa päätöstä.
    Matkustajaliikenne

Tapahtumauutisia

Aktiviteettiuutisia