Matkailualan uutisia alan ammattilaisille
Menu
torstai, 25 maaliskuu 2021 15:01

Digitaalisia asiakaskohtaamisia ja lisämyynnin mahdollisuuksia tarjoava DigitalGuest rantautuu Suomeen

Kirjoittanut DigitalGuest
Arvostele tätä artikkelia
(4 ääntä)
DigitalGuestin myyntijohtaja Jonathan Bjerg Jacobsen (vas.) ja toimitusjohtaja Christian Markedal (oik.) odottavat innolla tutustumista Suomen hotellimarkkinaan paremmin Jannina Lagerströmin (kesk.) luotsaamana. DigitalGuestin myyntijohtaja Jonathan Bjerg Jacobsen (vas.) ja toimitusjohtaja Christian Markedal (oik.) odottavat innolla tutustumista Suomen hotellimarkkinaan paremmin Jannina Lagerströmin (kesk.) luotsaamana. DigitalGuest

Digitaalinen asiakaspalvelu on ajankohtaisempaa kuin koskaan aiemmin. Koronakriisistä selviäminen majoitusalalla vaatii uusia käytäntöjä, ratkaisuja ja työkaluja hotelliarkeen, jotta asiakaskokemus säilyy rajoitusten tuomista haasteista huolimatta laadukkaana ja elämyksellisenä.

Vuosi 2020 opetti meidät pesemään käsiä ja muistamaan turvavälit. Yritykset joutuivat tekemään nopeita ratkaisuja turvallisten olosuhteiden ylläpitämiseksi, niin myös hotellialalla. Hotelleissa vieraiden infoaminen läpi asiakaspolun on noussut entistä suurempaan fokukseen, mutta usein työkalut sekä resurssit tiedonkulun varmistamiseen ovat riittämättömät.

Hotellin palvelut asiakkaan taskussa

Tanskalainen startup-yritys DigitalGuest tarjoaa hotelleille ratkaisuna vieraiden omalla mobiililaitteella toimivan alustan, joka kirjaimellisesti tuo hotellin palvelut asiakkaan taskuun. Alusta auttaa hotelleita optimoimaan henkilöstöresurssinsa kannattavammin, jotta rutiininomaiseen tiedonjakoon käytetty aika säästyy uniikkien palvelukokemusten luomiseen. Asiakasnäkökulmasta palvelu mahdollistaa ajantasaisen tiedon saamisen helposti koko asiakaspolun ajan. Lisäksi alustan käyttö vahvistaa hotellien vihreitä arvoja olemalla printitön ratkaisu.

DigitalGuest sai alkunsa vuonna 2016 visiosta korvata vanhanaikaiset hotellihuonekansiot, joita vielä tänäkin päivänä löytyy yllättävän monesta hotellista. Ajan saatossa DigitalGuest on kehittynyt majoitusalan digialustaksi, joka mahdollistaa hotellivieraiden palvelemisen ja heidän kanssaan kommunikoimisen ennen majoitusta, sen aikana ja majoituksen jälkeen.

“Digitaalisen huonekansion” kautta vieras voi muun muassa tilata huonepalvelua, varata lisäpalveluita jo ennen tuloaan, kommunikoida vastaanoton kanssa, tilata taksin, tehdä pöytävarauksen ravintolaan ja etsiä helposti vastauksen kaikkiin vierailuun liittyviin kysymyksiinsä. Näin hotelli säästää aikaa ja rahaa sekä painomateriaaleihin meneviä resursseja. Säästöjen lisäksi toiminnan optimointi, lisämyynnin kasvattaminen ja esimerkiksi vanhanaikaisen huonepuhelimen pois jättäminen kokonaan ovat DigitalGuestin mukanaan tuomia hyötyjä.

Alustaa käyttää yli 200 hotellia 14 eri maassa Tanskan ja Ruotsin markkinoiden ollessa tällä hetkellä suurimmat. Suomen osalta toiminta on juuri polkaistu käyntiin.

Hotellialan konkari vastaamaan Suomen toiminnasta

DigitalGuest on nimittänyt Jannina Lagerströmin, 31, vastaamaan Suomen markkina-alueesta. Lagerströmillä on takanaan 13 vuoden ura hotellialan operatiivisella puolella niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Hän on ollut mukana kolmessa hotellin avauksessa, joten uusien työkalujen käyttöönotto ja niiden pariin perehdyttäminen on hänelle tuttua. Lagerström työskenteli viime vuonna vastaanottopäällikkönä Nordic Choice Hotels -ketjun hotellissa Kööpenhaminassa, kun korona iski hotellialaan.

“Kun päivittäin printtailin uusia huoneinfoja ja juoksin hotellihuoneissa niitä päivittämässä, olisi DigitalGuestin kaltainen palvelu helpottanut tilannetta merkittävästi niin tiedonjaon kuin kommunikoinninkin osalta”, Lagerström muistelee.

Viimeksi muutettu torstai, 25 maaliskuu 2021 15:09
Kirjaudu sisään kirjoittaaksesi kommentteja

Hotelliuutisia

Matkailutrendejä

Ravintolauutisia

Kokousalan uutisia

Liikenneuutisia

Tapahtumauutisia

Aktiviteettiuutisia